Het eerlijke verhaal over het lijden van dieren in de vee-industrie

De Partij voor de Dieren wil dat mensen weten waar hun eten vandaan komt. Honderden miljoenen dieren sterven in de vee-industrie en de visserij. Scharreleieren komen niet van kippen die lekker buiten lopen. Maar van kippen die hun hele leven in een propvolle schuur zitten. In reclames en op verpakkingen van dierlijke producten zien deze dieren er blij, gelukkig en gezond uit. Dit is bedrog en hierdoor hebben veel mensen geen idee hoe het er echt aan toegaat in de vee-industrie en de visserij.

De Partij voor de Dieren wil een einde aan deze misleiding. Verpakkingen van dierlijke producten zoals vlees, eieren en zuivel moeten het eerlijke verhaal laten zien. En reclames voor dierlijke producten moeten verboden worden. Het is de taak van de overheid om echte, eerlijke videobeelden van stallen, slachthuizen, het vervoer van dieren en de visserij te laten zien. De overheid moet daarnaast ook goed de cijfers over dieren in de vee-industrie bijhouden. Bijvoorbeeld cijfers over het aantal dieren dat sterft tijdens transport of in stallen. Deze cijfers moeten openbaar zijn voor iedereen.

Op vlees, zuivel en eieren moet een duidelijk etiket komen. Hierop staat waar het dier is geboren en hoe en hoelang het heeft geleefd. Bij vlees staat ook waar het dier is geslacht. En er komt een speciale code op, die mensen kunnen scannen zodat ze live videobeelden kunnen bekijken van het slachthuis. Hierdoor kunnen mensen het slachtproces zelf beoordelen.

Het standpunt Het eerlijke verhaal over het lijden van dieren in de vee-industrie is onderdeel van: Dierenrechten

Bijdragen Vragen